Sunday, May 30, 2021

MUFTI NEGERI PERAK MENINGGAL DUNIA



Innalillah wainna ilaihi rojiun.

Telah kembali ke rahmatullah, Tan Sri Dato' Seri Harussani bin Zakaria, Mufti negeri Perak pada hari ini di tanggal 30 Mei 2021.

Beliau dikatakan telah menghembuskan nafas terakhir pada jam 2.45 petang di Hospital Raja Permaisuri Bainun di mana sebelum ini beliau telah disahkan dijangkiti covid-19. Beliau meninggal dunia pada usia 82 tahun.

Didoakan semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan beramal soleh. 

40 comments:

  1. Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu uncle. Saya yang dah jejak 40 tahun ni pun dah rasa tak lama dah dapat hidup di muka bumi ini

      Delete
  2. Innalillah wainna ilaihi rojiun.
    Aminn.

    ReplyDelete
  3. Al fatihah, semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang orang yang beriman. Aamiin.

    ReplyDelete
  4. Semoga rohnya dilimpahi rahmat yang maha Esa

    ReplyDelete
  5. Mati itu pasti. Insya Allah kami pun akan menyusul.
    Al-Fatihah

    ReplyDelete
  6. Perginya org² alim ulama di negara kita.. pergi yg xde pengganti.. al-fatihah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🤲🏼🤲🏼🤲🏼

      Delete
  7. Innalillahiwainnailaihiraajiuunn.
    Moga rohnya ditempatkan dalam kalangan hamba-Nya yang beriman.
    Masa untuk kita bakal tiba jua, hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  8. Innalillahiwainnailaihirojiun takziah kpd keluargga turut berdukacita

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🤲🏼🤲🏼🤲🏼

      Delete
  9. Inna lillah wa inna ilayhi rojiun. Hilangnya sebutir permata.

    Pada hari yang sama juga, sahabat saya kehilangan ayahnya yang juga dijangkiti covid. Sayu tengok video pengebumian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. 31 Mei banyak kematian berlaku. Di Facebook dan Whatsapp bertalu-talu pasal kematian ibu bapa, sznsk saudara rakan²

      Delete
  10. Allahu... Ramai para ilmuan dah pergi meninggalkan kita.. semoga imam muda, daie, pencetus ummah yang masih muda2 ni bukan sekadar pandai bercakap sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah.. Zaman sekarang ni, kita yang berilmu cetek ni pun kadang-kadang nak bercakap mengalahkan mufti.

      Delete
  11. Innalillahiwainnailaihirojiun.. semoga rohnya dicucuri rahmat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.. 🤲🏼🤲🏼🤲🏼

      Delete
  12. Alfatihah. Makin ramai ulama pergi meninggalkan kita

    ReplyDelete
  13. Innalillah wainna ilaihi rojiun, takziah utk family beliau..al fatihah

    ReplyDelete
  14. Innalillahiwainnailaihirojiun..
    Takziah buat keluarga beliau..

    ReplyDelete
  15. Al Fatihah. Salam takziah buat keluarga arwah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🤲🏼🤲🏼🤲🏼

      Delete
  16. Al Fatihah, salam takziah buat keluarga arwah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🤲🏼🤲🏼🤲🏼

      Delete
  17. Innalillah wainna ilaihi rojiun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🤲🏼🤲🏼🤲🏼

      Delete
  18. moga rohnyaa dicucuri rahmat dan ditempatkan orang beriman. aminnn

    ReplyDelete
  19. Al fatihah makin ramai org2 ulama meninggalkan kita

    ReplyDelete
  20. Ø¥ِنَّا لِلَّٰهِ وَØ¥ِنَّا Ø¥ِلَيْهِ رَاجِعُونَ
    Al fatihah..semoga rohnya ditempatkan bersama mereka yang beriman. Aaaminnn...

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.