Wednesday, May 5, 2021

WW : UKIRAN KAYU | WOODEN SCULPTURE


30 comments:

  1. dh official launch ke nih bang? apa nama sculpture nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedia ada dipamerkan di muzium. Muzium Kecantikan di bandar Hilir, Melaka

      Delete
  2. mcm orang Ulu di Sarawak..telinga pjg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak negara yang mempunyai budaya seperti ini.

      Delete
  3. Unik. Menarik. Banyak ekspresi untuk ditafsir :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya secara peribadi suka juga gambar ni. masa ni saya ambil gambar ni dari luar peti pameran. Saya letakkan betul-betul kamera telefon di cermin.

      Delete
  4. Kalau malam-malam, macam scary juga tengok ukiran kayu di atas. Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah biasa.. Hihi.. Insyaallah takde apa-apa.

      Delete
  5. Malaysian Etnic atau foreigner's :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foreigner rasanya. Saya kurang periksa pulak. Nanti saya tengokkan.

      Delete
  6. Suka tengok seni macam ni mengingatkan bali. Tapi patung sebegini agak seram ye. Adakalanya ada unsur mistik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pastilah ada unsur mistik ke tidak.

      Delete
    2. pernah tengok cerita di TV ada unsur mistik. Tapi tak semua lah. cuma mereka yang mengamalkan ilmu je lah yang buat entah apa apa.

      Delete
    3. Ya. Mungkin juga ada apabila terdapat unsur-unsur pemujaan.

      Delete
  7. Replies
    1. Kunjungi Muzium.. macam² ada..๐Ÿ˜ƒ

      Delete
  8. apa yg dia gantung kat telinag dia tu?

    ReplyDelete
  9. Leher panjang, telinga pun panjang.

    ReplyDelete
  10. asal mana ni bang ukiran ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Afrika kot.. Hihi. Tak sempat nak baca keterangannya.

      Delete
  11. Kagum dengan kebolehan seni kreatif seseorang..dari kayu boleh jadi sesuatu yang unik kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya..perlu orang yang penyabar dan teliti.

      Delete
  12. Ukiran penuh makna. Kreatif betul sang pengukirnya.

    ReplyDelete
  13. Kreatif org yg membuatnya. Mana dpt ilham kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kalau sudah kreatif, apa pun boleh buat. ๐Ÿ˜ƒ

      Delete
    2. Semoga ilham tu makin banyak keluar dlm blog ni ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

      Delete
    3. ๐Ÿ˜€๐Ÿ‘๐Ÿผ

      Delete

Komen saja... Jangan segan-segan.