Saturday, September 8, 2012

BARTER TRADE MILO


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
 
Kalau suatu masa dahulu, negeri Melaka terkenal dengan pelabuhan barter trade, kini kaedah barter trade ini telah saya gunapakai untuk menukar barangan Milo dengan collector yang lain.
 
Baru-baru ini saya telah ditawarkan untuk menukarkan barangan Milo yang saya ada kepada barangan Milo yang masih lagi tiada dengan seorang collector wanita yang saya panggil Kak Rina. Beliau juga seorang collector barangan Milo disamping juga mengumpul pinggan mangkuk lama.
 
Kebetulan saya ada sejenis gelas Milo dalam koleksi saya mempunyai 12 biji dan Kak Rina ingin menukar barangannya dengan saya, maka saya pun saling bertukar dengan koleksinya yang masih lagi tiada dalam koleksi saya. Ini dikatakan win win situation di mana saya dapat barangan Milo yang masih saya tiada dan Kak Rina juga dapat barangan Milo yang dia belum ada.
 
Gambar di bawah ini merupakan koleksi terbaru saya di mana beberapa darinya ialah hasil barter trade dengan Kak Rina.


Barang-barang yang saya barter trade dengan Kak Rina :




Yang ini pula, ada seorang awek dari rakan bloggers yang memberi saya beg bola Milo ini. Kebetulan dia ada buat projek eskavasi Kota Melaka, jadi dapatlah berjumpa dan dia telah serahkan beg ini pada saya. Terima kasih banyak-banyak ya Cik Hidayah. :)


Selain itu, ada juga barangan baru yang saya beli yang diterbangkan dari negeri Sabah Negeri Di Bawah Bayu. Pos dari Sabah ke Melaka dengan Pos Laju hanya memakan masa 1 hari saja. Memang lajulah Pos Laju ni. Cayalah...


Okaylah... Siapa yang mahu layan koleksi Milo saya satu demi satu, bolehlah layari laman blog saya yang khusus untuk Koleksi Milo. Jom layan......... (klik pada gambar di bawah)

10 comments:

  1. pergh...rasa kagum plak aku baca ceritamu nie geng...apapun good luck...semoga bertambah lagi koleksi mu

    ReplyDelete
  2. kalau buat barter trade dgn saya, saya bagi novel je. haha

    ReplyDelete
  3. LYA : MILO DENGAN NOVEL? OH.. NO.. NO.. NO.. :)

    ReplyDelete
  4. wah..best ada kawan yang mempunyai hobi dan minat yang sama kan? boleh sama2 bekerjasama mengumpul dalam situasi win-win situation

    ReplyDelete
  5. BONI : A'AH.. MASING-MASING BOLEH BERTUKAR2 HOBI DAN PANDANGAN SERTA BARANGAN.. AWAK KALAU NAK JADI KAWAN MILO SAYA BOLEH, BERI SAJA BARANG MILO YANG AWAK ADA PADA SAYA.. :)))

    ReplyDelete
  6. sama2..;) nnt leh blnja cendol..hehe..:p

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.