Monday, October 1, 2012

OH MILO : SETELAH LAMA MENYEPI


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Agak lama juga saya tidak menyiarkan entri berkaitan koleksi Milo terbaru saya. Iyalah, baru-baru ni Milo buat "hal", keluarkan free gift berderet-deret sehingga duit dihabiskan untuk membeli Milo. Milo pula bukanya murah, mahal. Kalau beli 500 gram dapat free gift tak mengapalah juga, ini tidak, kena beli 1 kilo dan 2 kilo Milo baru ada free gift.

Nak buat macam mana, saya sudah terjebak dengan aktiviti kumpul mengumpul barangan Milo ni. Sekali kaki melangkah masuk ke arena ini, mana mungkin saya undur kebelakang. Chewah.. Ayat macam panglima mahu pergi bertarung. :)

Gambar di bawah ini merupakan koleksi Milo terbaru yang saya perolehi. Ada yang dapat melalui pembelian produk Milo, ada yang dibeli melalui Kedai Antik dan ada pula yang diberi oleh sahabat karib saya.

2 buah containers Milo, sebuah botol air Milo dan sebuah gelas Milo

Container Milo bercorak tahun 1950 -an

Container Milo bercorak tahun 2012
2 buah containers lini merupakan free gift terbaru dari Milo. Hendak mendapatkannya, kenalah beli pek Milo 2 kilogram yang harganya kurang lebih RM 30.00. Kalau di pasar raya, harganya sekitar RM 30.00 hingga RM 32.00 tapi kalau di pasar mini atau kedai runcit biasa, harganya sekitar RM 34.00 hingga RM 36.00. Jadinya saya membelanjakan RM 60.00 ++ untuk mendapatkan containers Milo yang amat menarik ini.

Botol air Milo
Botol air Milo ini pula saya dapat melalui seorang pengusaha kedai antik di Melaka. Botol air Milo ini merupakan keluaran khas untuk Sukan Sea Manila, Filipina 1991. Saya dan tuan kedai antik tu memang sudah rapat. Dialah yang menelefon saya apabila dia mendapat barangan Milo. Kalau dia offer dengan harga yang munasabah, insyaallah saya akan beli.

Gelas Milo bercorak tahun 2012
Gelas Milo ini pula diberikan oleh rakan karib saya. Dia bermesej dengan saya melalui telefon bimbit yang dia mahu memberikan sesuatu pada saya. Dalam otak saya memang dah agak mesti barangan Milo. Dapatlah saya gelas Milo ini walaupun saya sudah ada dalam koleksi. Sebagai balasan, saya belanja dia minum teh tarik dan roti canai. :)

Okay, setakat inilah saja cerita saya. Kalau nak lihat koleksi-koleksi Milo saya yang lain, bolehlah layari blog saya ini. Sila klik gambar.

12 comments:

  1. mak aih... sampai rm60 spend tu..hehehe..betul2 pengumpul barang milo tegar bro ni..hehehe

    ReplyDelete
  2. make money with CPM ads network www.nufftag.com

    ReplyDelete
  3. botol air milo tu cantik la. nak bleh tak!

    ReplyDelete
  4. Kalau dah minat, duit belakang kira kan >_<.

    ReplyDelete
  5. sy suka bila ada entri ttg MILO, sblm ni sy pernah tanyakn pd kawan yg keja dgn Nestle, katanya depa pon berebut2 nak simpan koleksi milo dsbnya..susah nk dptkn, maka blm dptlah sy nk tolong tuan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pekerja nestle tu mesti banyak juga barangan milo dia ada..

      Delete
  6. terbaik bro...mahu kau buat muzium bah nie

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.