Monday, June 10, 2024

Satira Politikus



Yang dijanji turun telah pun naik,
Yang berguling di jalan raya, telah pun naik,
jadi menteri!
Yang berkhemah di dataran pun telah naik,
juga jadi menteri!
Yang berbaju kuning bak bunga matahari telah pun menjadi bunga tahi ayam,
macam taik!
busuk!

10 Jun 2024
Ayer Keroh, Melaka 

6 comments:

  1. Penyakit lama semua politikus bang 😅. Tak di sana, tak di sini, sama semua penyakit mereka. Amnesia saat sudah mendapat yg Dimau

    ReplyDelete
  2. Kereta kami guna diesel, bertabah jelah 😅
    Tapi saya pun faham jugak, bukan mudah nak kemudi negara yang tak kaya raya. Subsidi bersasar jalan yang terbaik. Pasal janji lalu, saya tak mau komen sebab segala keputusan harus dibuat mengikut situasi semasa.

    ReplyDelete
  3. sakit tu di sini.. yg menanggungnya..

    tetiba terasa nak jadi Perdana Menteri..

    ReplyDelete
  4. Kenapa ai selalu ada masalah kat jari kan?

    ReplyDelete
  5. Teringat hari tu ada lalu gambar si baju kuning masa tu tunjuk motor dengan plat number PMC1841, tuju pada pM ketika itu. Nah sekarang, ada lagi tak motornya tu? Hahaha

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.