Monday, December 1, 2014

TROLL HARIMAU MALAYA


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA MENGASIHANI. Selawat dan Salam buat nabi junjungan NABI MUHAMMAD S.A.W.

Masih terngiang-ngiang perlawanan antara Harimau Malaya dan Singapura dalam perebutan tempat ke separuh akhir Piala Suzuki AFF 2014 yang lalu. Alhamdulillah, Harimau Malaya menang walaupun menghadapai keadaan yang sukar apabila Singapura menyamakan kedudukan satu sama pada minit ke-83.



Bertuah sungguh Harimau Malaya apabila mendapat sepakan penalti dan berjaya disempurnakan oleh Syafiq Rahim A.K.A Chopot. Kedudukan pada itu menjadi 2 - 1.

Namun, kedudukan itu agak goyah ditambah pengadil memberi masa kecederaan selama 4 minit. Singapura pula terus mengasak gawang gol Harimau Malaya. 

Tapi malang bagi Singapura apabila Harimau Malaya menambah sebiji lagi gol apabila gawangnya terbuka luas tanpa penjaga gawang akibat daripada kelewatan penjaganya turun ke bawah setelah counter attack dari Harimau Malaya. Kedudukan menjadi 3 - 1 hasil jaringan Indera Putra.

Begitulah rentetan peristiwa kemenangan Harimau Malaya dalam pertemuan dengan Singapura tempoh hari. Namun, ia tidak habis di situ, perang troll di laman-laman maya terus membabitkan kedua negara, lebih-lebih lagi berkaitan penjaga gawang Singapura hingga menjadi lirik 'keeper di mana, keeper keeper di mana?"

Aku nak juga troll juga di Facebook, tapi disebabkan ramai sedara-mara aku duduk berasal dari Singapura, jadi aku control sedikit. Tapi hari ni aku rasa nak troll juga, Hehehe...


Salam 3 -1

2 comments:

Komen saja... Jangan segan-segan.