Monday, October 22, 2012

ZULFAHMI CIPTA SEJARAH PERMOTORAN MALAYSIA


Assalamualaikum dan Sala Sejahtera.
 
Dalam dunia sukan negara kita, Malaysia pastinya kita mengenali atlit Malaysia yang terkenal seperti Dato' Lee Chong Wei, Dato' Nicol Ann David, Azizulhasni Awang dan Pandalela Rinong. Namun kita harus tahu kita mempunyai jaguh terbaru dalam bidang permotoran iaitu Muhammad Zulfahmi Khairuddin seorang atlit permotoran Grand Prix dalam kategori Moto3.

Hari ini juga merupakan hari dalam sejarah bagi Malaysia kerana buat pertama kalinya pelumba Grand Prix negara, Muhammad Zulfahmi Khairuddin dapat menaiki podium iaitu mendapat tempat kedua di Malaysian Motorcycle Grand Prix, Sepang Circuit 2012.



Zulfahmi yang dilihat mendominasi pelumbaan akhirnya terpaksa akur di tempat kedua setelah dipotong oleh Sandro Cortese di saat-saat akhir iaitu di pusingan dan selekoh yang terakhir. Pecutan terakhir ke garisan penamat memihak kepada Sandro Cortese dengan hanya memisahkan Zulfahmi dengan beberapa saat sahaja.

Keputusan penuh bagi Malaysian Grand Prix 2012 bagi tempat pertama hingga ketiga :

1. Sandro Cortese (Redbull KTM Ajo)
2. Muhammad Zulfahmi Khairuddin (AirAsia - SIC - Ajo)
3. Jonas Folger (Mapfre Aspar Team Moto3)

Tahniah diucapkan kepada Zulfahmi, semoga dia terus maju pada masa akan datang. Usianya begitu muda, beliau mempunyai banyak masa untuk terus berjaya dalam bidang permotoran ini. Diharap suatu hari nanti beliau akan mula berlumba dalam ketegori Moto GP pula.

Syabas.

10 comments:

Komen saja... Jangan segan-segan.