Tuesday, May 24, 2011

SELAMAT HARI MUZIUM 2011

Nak tahu kenapa aku menghilang sejak dari 18 hingga 23 Mei yang lepas? Sebenarnya aku terlibat dengan Sambutan Hari Muzium Antarabangsa Peringkat Kebangsaan 2011 di Negeri Sembilan darul Khusus. Pada tahun ini, Lembaga Muzium Negeri Sembilan menjadi tuan rumah.

Pelbagai acara dijalankan selama seminggu yang lepas, antaranya pameran, sukan, seminar, bengkel bongai, larian muzium, kembara muzium dan pelbagai lagi. Memang sangat menarik. Aku pun duduk berkampung selama seminggu di sana.

Dalam acara sukan, kami dibahagikan kepada zon-zon. Kami dalam Zon Selatan terdiri daripada Perbadanan Muzium Melaka, Yayasan Warisan Johor dan Lembaga Muzium Negeri Sembilan. Dalam acara sukan kami di Zon Selatan hanya mendapat beberapa pingat seperti Menyumpit (Johan), Dam Aji (Naib Johan), Bola Tampar (Naib Johan), Boling (Naib Johan) dan Sepak Takraw (Naib Johan).

Lain-lain yang dimenangi seperti nyanyian Bongai (Tempat Ketiga) dan acara menembak (Naib Johan). Kiranya kami ni balik dengan tanpa tangan kosong jugalah.

Kepada semua warga muzium di Malaysia, aku ucapkan Selamat Hari Muzium. Semoga berjaya selalu...




4 comments:

  1. Selamat Hari Muzium kepada semua pekerja Muzium. Paling suka pergi Muzium Kesenian Islam. walaupun tiketnya mahal.huhu.

    ReplyDelete
  2. my 'sayang' minat betul gi muzium. leez.. temankan jer..

    ReplyDelete
  3. muzium dan kenangan.... memang banyak kenangan kat muzium! best

    ReplyDelete
  4. patutla hang menghilang..hang duk hotel mane?? aku teka seri malaysia coz dekat je dgn muzium tue kan :-)

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.