Saturday, December 3, 2022

Beg Sandang Arnold Palmer

Semasa nak ke Sarawak hari tu, tercari-cari jugalah beg yang sesuai untuk digunakan. Biasanya aku meminjam dari adik-beradik aku yang punya beg bagasi. Tapi, sampai bila harus aku terus meminjam.  Ya lah, aku dan keluarga bukan kerap pun bercuti. Sekali sekala sahaja. Jadi, untuk membeli beg yang besar dan mahal agak bercinta jugalah.

Namun, ada satu hari tu. Dalam dua ke tiga hari lagi untuk bertolak ke Sarawak, aku ke Dataran Pahlawan Melaka Megamall. Saja nak tengok-tengok, tapi akhirnya aku terpikat dengan sebuah beg berjenama Arnold Palmer. Beg sandang. Besar dan banyak ruang boleh digunakan untuk sumbat segala macam barangan.

Jadi, aku pun belilah. Harga yang dipaparkan adalah RM399.00 tetapi ada diskaun sehingga harga yang perlu dibayar hanya RM200++. Tanpa terus berfikir jauh, aku terus membelinya. Dan akhirnya aku miliki sebuah beg yang agak mahal yang pernah aku beli. Haha.

Apabila menggunakan beg ini ke Sarawak, agak selesa juga. Banyak baju yang boleh diletakkan. Tidak penuh pun beg ini masa aku bawa. Cuma semasa balik saja yang penuh. Siap boleh angkut sekali satu kotak kek lapis Sarawak yang berisi 11 kek lapis masuk ke dalam beg. Senang sedikit, tak perlu nak bimbit guna tangan.

Semoga dengan kehadiran beg ini, aku akan rajin bercuti bersama keluarga. Haha.. Kalau tak, memang duk berhabuklah di atas almari.



8 comments:

  1. Alaaa... tunjuk la tour belah dalam beg pulak

    ReplyDelete
  2. alah membeli menang memakai...bagus, boleh muat byk barang...tapi tulah penat nak memikulnya kt belakang (bagi sayalah), dah mcm training askar...hehe..

    ReplyDelete
  3. Tapi kalau bersama keluarga, saya prefer sumbat semua baju masuk luggage beroda tu. Takpe beg mahal, self reward gitu. Hehe... Oh ya, tersentuh saya baca kisah anak saudara tuan dalam komen di entry Singapore saya. Dia masih hidup dalam kenangan... Moga ditempatkan bersama para solehin <3

    ReplyDelete
  4. Beg travel macam ni best kalau pergi solo. 😁

    ReplyDelete
  5. tuk diri sendiri ok tu, bag yg berjenama dan agak mahal kualiti dia ok. tu yg penting. sebab if beli bag yg krg mahal cepat lak rosak, tak berbaloi kan

    ReplyDelete
  6. haha, kalau dah ada nanti memang akan asyik rasa nak bercuti je.

    ReplyDelete
  7. yg mahal biasanya tahan lama.
    alah membeli, menang memakai, kan.
    husband saya kalau kursus, berjalan sorang, memang akan pakai bagpack je.
    all inside. lelaki kan simple :)

    ReplyDelete
  8. Kalau lelaki mmg sesuai sgt bagpack mcm ni... sy kalau travel semalam pun prefer mcm ni.. tp kalau sorang lah... hehehe

    ReplyDelete

Komen saja... Jangan segan-segan.